Informacje o grze:

Wiedźmin (the Witcher) to komputerowa gra fabularna, wyprodukowana przez studio CD Projekt RED pochodzące z Polski. Wydana została przez Atari. Data premiery gry, na pewno odznaczyła się w pamięci wielu fanów książki. Od 26 października 2007 roku – nastał czas Wiedźmina. Pierwsza edycja gry przekroczyła 6 milionów sprzedanych egzemplarzy!!!!!

Jak większość osób kojarzy, gra stworzona jest na bazie „wiedźmińskiego” świata z książek Andrzeja Sapkowskiego, którego głównym bohaterem Geralt z Rivii – wiedźmin o nadludzkich siłach i zdolnościach, któremu niejeden potwór próbuje stawić czoła.

Geralt zagubiony jest między dwiema rzeczywistościami, między dobrem a złem. Sam nie wie, po której powinien stanąć stronie. W trakcie gry, Wiedźmin zmuszony jest podejmować wiele ryzykownych decyzji, które wielokrotnie wystawiają na próbę jego moralność. Świat gry jest niesamowicie rozbudowany, dzięki czemu gra jest wciągająca, można ją przechodzić na wiele różnych sposobów. Istnieje wiele scenariuszy, które prowadzą do różnych zakończeń. O tym, którą drogą pójdzie Geralt całkowicie  zależy od gracza.

Żeby nieco zachęcić do gry, pokrótce przedstawię część fabuły.

Gra zaczyna się od znalezienia nieprzytomnego Geralta w lesie, przez innych wiedźminów. (Co jest dziwne i zaskakujące, bo w książce Sapkowskiego, Wiedźmin na końcu ginie). Gdy Geralt się budzi w Kaer Morhen, nie wie co się stało i gdzie jest. Wszyscy próbują mu pomóc, między innymi Triss Merigold – czarodziejka i znajoma Geralta z dawnych czasów. Niestety Wiedźmin nie ma zbyt dużo czasu na regeneracje, bo na wioskę najeżdżają bandyci, pod wodzą niejakiego Magistra. Wszyscy się dziwią, że celem ich łupu były eliksiry wiedźmińskie, służące do wiedźmińskich mutacji. Po tym wiedźmini rozdzielają się, aby dorwać złodziei. Podczas poszukiwań, Geralt dostaje się do stolicy – Wymizy gdzie trafia do lochów, na szczęście wydostaje się stamtąd szybko, przy okazji wyzwala miasto od potworów, które żyły pod ziemią. Gdy Wiedźmin wpada na trop bandytów, dowiaduje się o nich ciekawych rzeczy. Są na bardzo wysokiej pozycji w mieście a to za sprawą tego, że handlują narkotykami a nazywają się Salamandra. Podczas śledztwa okazuje się, że podczas nieobecności króla w mieście władzę przejął Zakon Płonącej Róży, której głównym celem jest pozbycie się grup Scoia’tael – terrorystów nieludzi. Przy okazji cierpią inni nieludzie – elfy oraz krasnoludy.
Cały czas coś wisi w powietrzu i lada chwila może wybuchnąć konflikt na tle rasowym. W pewnym momencie Geralt dostrzega, że przywódca Salamandry zaczął go obserwować, próbuje się ukryć w postaci prywatnego detektywa i udaje, że pomaga Wiedźminowi. Geralt przechytrza maga i udaje, że nie widzi podstępu i doprowadza do bezpośredniego starcia z Azar Javeded, Magistrem i sobą. Wychodzi na jaw, że to właśnie Salamandra odpowiada, za rozprzestrzenianie się potworów w Wyzimie. Po stoczonym boju – salamandry uciekają, a Geralt budzi się ranny u Triss Merigold.Okazje się, że powiązania z Salamandrą jest córka króla Foltesta, Ada. Kobieta chce przejąć władzę w Temerii i pozbawić ojca władzy. Wiedźmin dowiaduje się również o miejscu , w którym przebywają Salamandry i za wszelką cenę chce się tam dostać. Gdy znajduje obóz udaje mu się pokonać Magistra, jednak mag Azar Javeded ucieka. Gdy Biały Wilk wraca do stolicy, córka Króla, oraz Zakon płonącej róży, chcą go aresztować, co potwierdza tylko to, że Ada chce przejąć władzę Ojca. Z opresji wiedźmina po raz kolejny ratuje Triss, która teleportuje bohatera w okolicę wioski Odmęty. W tej części świata odgrywają się dalsze losy bohatera to tu właśnie dochodzi do ostatecznego starcia pomiędzy Zakonem Płonącej Róży i siłami Scoia’tael, Wiedźmin odgrywa mediatora w  konflikcie i to właśnie gracz decyduje, po której stronie konfliktu staje Wiedźmin. Może wybrać też neutralność. Bitwa jest okropnie krwawa, brutalna i zawzięta. Powoduje to zamieszki w stolicy. Gdy Biały Wilk wraca do miasta, zastaje tam istny chaos, Zakon walczy już z wszystkimi nieludzkimi stworami. Na szczęście miasto zostaje uwolnione z opresji przez powrót króla Foltesta. Król prosi Wiedźmina o przysługę. chce aby pomógł mu ściągnąć klątwę z jego córki, która przez to stała się strzygą. Dowiaduje się, ze za sprawą nawrotu klątwy stoi jeden z członków Zakonu Płonącej Róży. Odnajduje go i dochodzi do ostatecznej konfrontacji. Zaskoczeniem dla bohatera jest to, że Salamandra była jedynie narzędziem w ręku Jakuba de Aldersberga(członka Zakonu), który przez chaos i niezliczoną ilość mutantów chce przejąć władzę i pokonać króla Foltesta by stworzyć idealny świat dla ludzi. Przed walką przywódca zakonu teleportuje siebie oraz Geralta do mroźniej krainy. Po zaciętej walce Wiedźmin i Jakuba de Aldersberga  wraca do Wyzimy. Gdy bohater odbiera zapłatę za zadanie, udaje mu się udaremnić zamach na króla, którego próbował dokonać  mężczyzna bardzo przypominający Wiedźmina. Ta scena jest zapowiedzią do kolejnej części historii…